Finnkino B2B - Kohderyhmät - Finnkino

KOHDERYHMÄT

Aikuiset

Kohderyhmä, jolle on valtavasti monenlaista elokuvatarjontaa. Heidät tavoittaa yhtä tehokkaasti supersankareiden kuin laadukkaiden draamaelokuvien ääreltä.

Tärkeimpinä draivereina on kavereiden tai puolison seura.

Kun kohdentaa valkokangaskampanjan adultsiin, on 25-44 osuus noin 80%

Kantar TNS 2018

Naiset

Naisille elokuvissakäynti on sosiaalinen tapahtuma. Aktiivisten kaupunkilaisten leffayleisön kulutuskäyttäytymisessä korostuu TNS:n mukaan muoti, kosmetiikka, shoppailu, ulkona syöminen ja impulssiostokset.

Arvostuksen kohteina naiskohderyhmällä korostuu ystävät, matkustelu, koulutus, koti, liikkuminen ja hyvinvointi. Elokuvissa aktiivisesti käyvä naiskohderyhmä jakaa kokemuksiaan aktiivisesti ja sosiaalinen media on läsnä elämyksissä.

Lähde: TNS Atlas 2015

Miehet

Nuoria miehiä on haastava tavoittaa muilla medioilla. Elokuvissa käyvät miehet kuluttavat paljon videoita ja monien laitteiden päällekkäiskäyttö on tyypillistä.

Elokuvissa aktiivisimmin käyville miehille tekniikka ja viihde-elektroniikka on tärkeää. TNS:n mukaan 15-34 vuotiaista aktiivisista elokuvissa kävijöistä 94% on kiinnostunut tekniikasta, 81% tykkää ostella laitteita ja vempaimia ja pelikonsoli löytyy 76% kodeista. Nuoret miehet ovat myös aktiivisimmin ravintoloissa käyvä kohderyhmä.

Elokuvissakäyvät nuoret käyttävät paljon Netflixia ja muita videopalveluja. Lähes 40% 15-34 vuotiaista aktiivisista leffassakävijöistä korvaa perinteistä television katseluaan uudenlaisilla lisäpalveluilla.

Lähde: TNS Atlas 2015

Perheet

Perhe-elokuvien osuus on noin 25% kaikista elokuvista. Perheleffoissa tavoitetaan lapset ja vanhemmat yhteisellä laatuajalla!

Perhekohderyhmässä korostuu TNS:n mukaan akateeminen koulutus ja hyvä tulotaso. Tämä kohderyhmä on aktiivisin kohderyhmä Finnkinon oheismyynnissä. TNS:n mukaan he käyttävät paljon rahaa kodinelektroniikkaan ja matkustamiseen, suosivat merkkitavaroita ja panostavat elämisen laatuun.  Elokuvissakäynti on perheille suosittu elämys!

Lähde: TNS Atlas 2015

Aikuisempi yleisö (Upmarket, 35-54v.)

Kun on koko ajan vähän kiire, sekä töissä että kotona, leffassakäynti on aikuiselle yleisölle helppo ja edullinen tapa ottaa hetki omaa aikaa.

 Elokuvan valinta on tärkeää ja seura valikoituu sen perusteella. Yhtälailla tarkoituksena voi olla deitti-ilta, perheen keskinen laatuaika, kuin hyvä leffa kavereiden kanssa.

 Leffassa käymisen draiverina on useimmiten rentoutuminen.

Lähde: TNS Atlas 2018

Suomen Elokuvasäätiön tutkimukset:


Suomen elokuvasäätiön tehtävänä on tukea ja edistää suomalaista elokuva-alaa. Alla olevasta linkistä pääset oikaisemaan elokuvasäätiön tietokantaan.

 

 

 

 

SAWA

Global Cinema Advertising Association edustaa kaikkia maailman elokuvamainosyrityksiä. Sawan nettisivuilla on mm. kymmeniä kansainvälisiä case-esimerkkejä elokuvamainonnan tehosta.

 

Tutustu tarkemmin caseihin