Finnkino Media

Elämyksellisiä ja vaikuttavia mainosratkaisuja!

Teemme elokuvamainontaa Finnkinon, Bio Rexin, Kuusankinojen, Kino 123:n, Studio 123 Järvenpään ja Kotkanleffojen elokuvateattereissa, sekä Finnkinon verkossa. Tutustu tarjontaamme ja ota yhteyttä oman kampanjasi toteuttamiseksi!

Finnkino Media lukuina

  • 26 kaupunkia
  • 33 teatteria
  • 175 elokuvasalia
  • 206 digitaalista näyttöä Finnkinon teattereissa
  • Noin 4000 elokuvanäytöstä joka viikko
  • Tavoitamme noin 600 000 
    elokuvissakävijää kuukausittain
  • Tavoitamme n. 85% elokuvissa kävijöistä Suomessa
  • 60% kävijöistä aloittaa elämyksensä nettisivuiltamme

Mainosvaihtoehdot

Elokuvateatterit tarjoavat rajattomasti mahdollisuuksia mainostajille. Tutustu mainosvaihtoehtoihin tai kysy lisää mediamyynnistä. 

Valkokangasmainonta

Tutkimusten mukaan elokuvamainonta parantaa mainostajan laatu- ja tyylimielikuvaa ja korostaa korkealuokkaisuutta. Kuluttaja, joka on nähnyt elokuvamainontaa, kokee muun mainonnan positiivisempana. Elokuvamainonnalla on myös voimakas vaikutus kuluttajan ostopreferenssiin.

Valkokangasmainonta on digitaalista ja aineistoksi käy esim. televisiospotti. 

Leffapeli

Leffapeliä pelataan kaikissa Finnkinon elokuvateattereissa ennen jokaista elokuvanäytöstä. Leffapeli on osallistava ja interaktiivinen mainosratkaisu, joka tarjoaa huikeat konversiot ja huomioarvon. 

Leffapeli räätälöidään aina asiakkaan mukaan ja tuotantokustannukset sisältyvät kampanjan hintaan. Leffapelijaksot varataan 4 viikoksi kerrallaan. 

LUE LISÄÄ LEFFAPELISTÄ

Digitaalinen aulamedia

Tavoita elokuvissakävijät tehokkaasti. Digipintoja on Finnkinon teatterien aulatiloissa, julkisivuissa ja kauppakeskuksissa sijaitsevissa teattereissa myös käytävillä. 

Kampanjoihin voi valita joko yhden teatterin tai hyödyntää koko valtakunnallista verkostoamme. Suosittelemme pysty- ja vaakaformaattien yhdistelmää, sillä vilkkaammilta paikoilta löytyy pystyformaattia ja tiloissa joissa viivytään pidempään on käytössä vaakaformaatti. 

Online ja mobiili

Sivuillamme vierailee kuukausittain noin 1,5 miljoonaa kävijää. Noin 65 % elokuvissakävijöistä asioikin verkossa ennen elokuviin menoa. 

Perinteisten online-mainospaikkojen myynnistä vastaa Pop Media.

Promootiot

Promootioilla saadaan kohderyhmät kokeilemaan ja tutustumaan uusiin asioihin. Elokuviin tullaan viihtymään joten parhaimmillaan promootio vahvistaa elokuvissakäynnin elämystä! 

Vuokraamme promootiopaikkoja ja tarvittaessa autamme toteutuksessa. Promootiopaikoista saat lisätietoja mediamyynnistä. 

Tuotejakelu

Tuotejakelu tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden vahvistaa valkokankaalla nähtyä mainosta, kun kuluttajalla on mainostettava tuote käsissään mainoksen aikana. Tutkimusten mukaan tällä on vahva vaikutus kampanjan kokonaisvaikuttavuuteen.

Tuotejakelu voidaan myös toteuttaa jakamalla tuote tai goodiebag elokuvasalin penkeille. Tällöin riittää että mainostaja toimittaa tuotteet varastollemme ja me hoidamme loput! 

Kohderyhmät

Millaisia kohderyhmiä elokuvien parista tavoittaa ja millaisia mieltymyksiä heillä on?

Aikuiset

Valtavan tarjonnan kohderyhmä, jonka tavoittaa yhtä tehokkaasti niin supersankareiden kuin laadukkaiden draamaelokuvien ääreltä. Kohderyhmän tärkeimmät draiverit ovat kavereiden tai puolison seura.

Kun valkokangasmainontaa tehdään Adults-kohdennuksella, on 25-44 vuotiaiden osuus noin 80%.
Lähde: Kantar TNS 2018

Perheet

Perhe-elokuvien osuus on noin 25% kaikista elokuvista. Näiden elokuvien parissa tavoitetaan lapset ja vanhemmat yhteisen laatuajan parista. 

Perhekohderyhmässä korostuu TNS:n mukaan akateeminen koulutus ja hyvä tulotaso. Tämä kohderyhmä on aktiivisin Finnkinon oheismyynnissä. Elokuvissakäynti on perheille suosittu elämys!
Lähde: TNS Atlas 2015

Aikuisempi yleisö (Upmarket, 35-54v.)

Elokuvissakäynti on tälle kohderyhmälle helppo ja edullinen tapa ottaa hetki omaa aikaa. Elokuvan valinta on tärkeää ja seura valikoituu sen perusteella. Elokuvissakäynnin draiverina on yleensä rentoutuminen.

Lähde: TNS Atlas 2018

Naiset

Naisille elokuvissakäynti on sosiaalinen tapahtuma. Aktiivisten kaupunkilaisten elokuvayleisön kulutuskäyttäytymisessä korostuu muoti, kosmetiikka, shoppailu, ulkona syöminen ja impulssiostokset.

Kohderyhmä arvostaa ystäviä, matkustelua, koulutusta, kotia, liikkumista ja hyvinvointia. Elokuvissa aktiivisesti käyvä kohderyhmä jakaa kokemuksiaan ja sosiaalinen media on läsnä elämyksissä.
Lähde: TNS Atlas 2015

Miehet

Elokuvissa käyvät miehet kuluttavat paljon videoita ja monien laitteiden päällekkäiskäyttö on tyypillistä. 

Elokuvissa aktiivisimmin käyville miehille tekniikka ja viihde-elektroniikka on tärkeää. 15-34 vuotiaista aktiivisesti elokuvissa kävijöistä 94% on kiinnostunut tekniikasta, 81% tykkää ostaa laitteita ja 76%:n kotoa löytyy pelikonsoli. 
Lähde: TNS Atlas 2015

Mainosverkostomme elokuvateatterit

Mainokset kulkevat kauttamme valkokankaille näihin elokuvateattereihin.

Kaupunki  Ketju Elokuvateatteri Salimäärä 
Helsinki Finnkino Tennispalatsi 14
    Kinopalatsi 10
    Maxim 2
    Itis 9
  BioRex Tripla 6
    Redi 5
Espoo Finnkino Omena 7
    Sello 6
Vantaa Finnkino Flamingo 6
Lahti Finnkino Kuvapalatsi 6
Pori Finnkino Promenadi 5
Tampere Finnkino Plevna 10
    Cine Atlas 4
Turku Finnkino Kinopalatsi 9
Raisio Finnkino Mylly 6
Kuopio Finnkino Scala 7
Oulu Finnkino Plaza 8
Jyväskylä Finnkino Fantasia 6
Lappeenranta Finnkino Strand 4
Porvoo BioRex BioRex 4
Seinäjoki BioRex BioRex 3
Tornio BioRex BioRex 3
Hyvinkää BioRex BioRex 5
Riihimäki BioRex BioRex 2
Kajaani BioRex BioRex 3
Hämeenlinna BioRex BioRex 4
Vaasa BioRex BioRex 5
Pietarsaari BioRex BioRex 3
Rovaniemi BioRex BioRex 5
Kotka Kotkan leffat Kinopalatsi 1
    Trio 1,2,3 3
Järvenpää Studio123 Studio123 3
Kouvola Kino123 Studio123 3
Kuusankoski Kino123 Kino123 3
26 Kaupunkia   33 teatteria 175 salia

Palaa sivun alkuun